11 Mayıs 2015 Pazartesi

Fred Osborne 1926 yılında uçurumdan aşağıya paraşütle atlama görüntüleri

Bu video bazılarına gerçekten rahatsız edici görünsede, 20.yy ın başlarından, 1926 yılında, ilk motosikletli dublör sürüşlerinin nasıl başladığını bizlere göstermeye yetiyor. 

Birçoğunuz şu görüşüme katılacaktır, eski zamanlarda bu şekilde gözüpek motosiklet sürüşleri şimdilerde gördüğümüz en tehlikeli sürüşlerden bile daha zordu. Sebebi ise koruyucu ekipmanların o zamanlarda varolmayışı. Kimse kalkıpta o zamanların deri komik kepleri ile şimdilerin karbon-kevlar-aramid kasklarını karşılaştıramaz. Hoş hala deri malzemeler koruma ve aşınmayı önleme amaçlı koruma ekipmanlarında kullanılsa da, yeni nesil tekstil ürünleri hatrı sayılır şekilde koruma katsayısını arttırmış durumda.


Bazı yeni nesil özelleştirilmiş polimerler, D3O gibi, vücuttaki yaralanmayı daha çok yatkın bölgeler için ekipman üretiminde kullanılıyor.

Raporlara göre, Osborne motosikletini Los Angeles yakınlarındaki Huntington uçurumundan aşağı sürerken hızı saatte 96 km civarında idi. 



Motosikleti düşüşe başladığı anda paraşütünü açtı fakat motosikletin hızı yetersiz olduğu için düşüş fazla uzun sürmedi ve paraşüt tamamen açılmak için yeterli süreyi bulamadı. 

Videoda sizinde göreceğiniz gibi paraşütünü açmayı başarsada yeterli havayı toplayamadığı için tam açılamıyor ve Osborne un düşüşünü engelleyemiyor. Mucize eseri Osborne hayatta kalıyor çünkü yamaca yakın bulunan telefon telleri onun düşüşünü yavaşlatıyor.

Kötü şekilde yaralanan Osborne'un motosikleti de metal yığını haline geliyor ve alev alarak tamamen yanıyor. Kazanın hemen ardından bölge hastanesine sevkediliyor ve tedavisine başlanıyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder