14 Mart 2015 Cumartesi

Çernobil Faciasına Motosikletçi Gözüyle Bakış

Filatova Elena Vladimirovna
Yukarıda adı geçen bayan Çernobil Faciasının sonuçlarını yıllar sonra motosikletiyle gidip gören ve gördüklerini kendi web sitesinde anlatan,Ukraynalı bir yazar.

Web sitesi çeşitli dillere çevrilmiş.
Bunun içinde tam olarak olmasa da Türkçe bölümler de var.





Ben tüm siteyi buraya almayacağım tabii.
Eğer merak ediyorsanız tıklayıp yazılanlara, fotoğraflara ve filmlere ulaşabilirsiniz.
Buraya sadece neler göreceğinizle ilgili bir kaç şey yazmak ve bazı resimleri asmak istiyorum.....


Siteye ulaşmak için buraya tıklayın.(Türkçe)

En beğendiğim yollar yıllardır kullanılmamış olanlar. Bazen buralarda benden başka yolculuk yapan kimse oluyor mu diye yolu kapatacak bir kütük bırakıyorum. Bir iki yıl içinde döndüğümde kütüğün hareket etmemiş olması hâlâ beni takip eden kimsenin olmadığını gösteriyor.



Yollar arabalar için kapalı, ama motosikletler için değil. İyi kızlar cennete gider, kötü kızlar cehenneme. Ama hızlı motosikletleri üzerindekiler istedikleri yere gidebilirler.


Radyasyondan kaç kişi öldü? Bunu kimse bilmiyor, tahmini bir değer bile yok. Resmi makamlar hâlâ sayının 30 civarında olduğunu söylese de, resmi olmayan kaynaklar 300000 bazen de 400000'in üzerinde bir sayı bildiriyor.

Son ölü sayısı ne bizim ömrümüzde, ne de çocuklarımızkinde bilinmeyecek.

Çernobil gecesi anıtı. Üzerinde 'Ölenler ve doğmayanlar için...' yazıyor.


Ne bu itfaiye arabaları, ne de onların taşıdığı itfaiyeciler evlerine geri dönebildi. Olay yerine ilk varan onlardı ve karşılaştıkları şeyin normal bir yangın olduğunu düşünüyorlardı. Gerçekte neyle karşı karşıya olduklarını bilmiyorlardı.


Evet ben siteden bazı bölümleri buraya alıntıladım ve kendi yorumumu yazdım.
İncelemenizi şiddetle tavsiye ederim.
Son olarak benim bu yazıları buraya alırken çok önem verdiğim bir kriteri de alıntı yaparak aktarayım.
Aşağıdaki not yazarın kendi web sitesinde yayınladığı nottur.

Bu sitedeki tüm materyal bastırılabilir, kopyalanabilir, başka dillere çevrilebilir, her amaç için kullanılabilir. Hedefim bu sayfaları olabildiğince çok insanın okumasını sağlamak.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Elena Filatova


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder