13 Mart 2015 Cuma

Kız İşi ? Erkek İşi ?

Name Ekin
Elimin hamuruyla sizin işinize karışıyorum ama kendimi motosikletten mahrum edemem. Nerden çıktı şimdi bu değil mi? Günlerdir kafamda yankılanıyor “Bir bayan asla bir erkek gibi motosiklet kullanamaz!”. Kim demiş? Bir erkek bir kadın gibi yemek yapabiliyorsa, pek tabi bir kadın, bir erkek gibi motor kullanır. Ne zaman kıracağız ön yargılarımızı çok merak ediyorum. 

Geçtiğimiz günlerde pist yarışlarındayken bir arkadaşımla (yarışçı) ayaküstü konusu açıldı. Kendisi çok sevdiğim ve düşüncelerine değer verdiğim çokta iyi pilotajı olan bir arkadaşım. Fakat erkeklerin fiziksel gücünün fazla olmasından dolayı bir kadının asla bir erkek gibi motosiklet kullanamayacağını iddia etti. Tahmin edeceğiniz gibi ben de aksini savunup durdum.



Fiziksel güç derken neden bende olmadığını düşündü onu bilmiyorum. Sürekli asıl işimin spor salonu ve antrenörlük olduğunu, 2001 ve 2003 Tr fitness şampiyonu olduğumu söylemeye çalıştım. Hatta bir ara kendimi kaptırıp çocukluğum çiçek toplayarak değil, halter kaldırarak geçti dedim, ama beni dinleyen kim? Aslında çok keyifli bir atışma oldu ama sonuca bağlanamadı. Sanırım ben yanlış bir örnek oldum arkadaşımın tezi için. 

O günden beri sürekli aklımda bu konuyu düşünüp duruyorum. Hatta başka motosiklet kullanıcısı ve yarışçısı arkadaşlarımla da aynı konu üzerinde konuşup tartıştık. Karşıt fikirler sürekli çıktı ama benden yana düşüncelerde oldu. “Name sen kendini sıradan bir kızla ölçme bu konuda” cevabı beni tatmin etmedi. Çünkü ben bir bakıma hemcinsimi sembolize ediyorum. Türümün tek örneği olmadığıma göre başka bileği ve yüreği güçlü bayanlarda var. 

Arkadaşımın haklı olduğu yerler de var, yok değil tabiki. Hayatında hiç spor yapmamış yada hızlı bile yürümemiş bir bayanı ele alırsak motosiklet kullanırken zorlanabilir. Evet bu doğru ama aynı bayan alışveriş poşetini taşırken de zorlanır yada iki kat merdiven çıkarkende. Konuşmamız sırasında gözümün önüne birkaç kız arkadaşım geldi. “Hadi atla motorla gezelim” dediğim ve cevap olarak ta “saçıma yeni fön çektirdim” diyen. Arkadaşım yine haklı ama tam şu cümlede. Manikürü bozulur diye motora binmeyen bayanlar. Zaten onlarında yarışmak gibi bir iddiası yok tahminimce. 

Bir de olaya şuradan bakmak lazım. Madem bu iş “Erkek işi” o zaman nasıl oluyor da, erkeklerle yarıştığım yarışta ikincilik kupası alabiliyorum. Eğer bu olay erkeksi bir bilek ve yürek gerektiriyorsa, yarışta geride kalan diğer erkek yarışçıların durumu ne olacak? Bu yüzden bu tezi kesinlikle kabul etmiyorum. Geride kalanlara haksızlık oluyor. 

Belli bir ölçüde spor yapabilen ve motosiklet tutkusu yüksek devirlerde olan her Motorize’ye bu konuda cinsiyet ayırt etmeksizin güveniyorum. Ben şahsen kaslarım yerine; teknik, taktik ve dengemi geliştirmeyi tercih ederim. 
Bu arada konusu açılmışken, yemek yapmayı hiç beceremem. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder